ZÁKLADNÍ ŠKOLA I. OLBRACHTA SEMILY
Strategie předcházení školní neúspěšnosti
1. Spolupráce s mateřskými školami
1.1 Poskytování informací učitelkám mateřských škol v oblasti školní připravenosti dětí
1.2 Informace zákonným zástupcům dětí, jak připravit děti pro vstup do 1. ročníku základní školy
2. Zápis k povinné školní docházce v základní škole
2.1 Konzultace se zákonnými zástupci dětí
2.2 Případné doporučení programů a metod k vyrovnání menší či nedostatečné připravenosti děti pro úspěšné zvládnutí 1. ročníku základní školy
3. V průběhu vzdělávání v základní škole
3.1 Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb
3.2 Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
3.3 Stanovení plánu pedagogické podpory
3.4 Vyhodnocení plánu pedagogické podpory a stanovení dalšího postupu
3.5 V odůvodněných případech doporučení zákonným zástupcům žáka vyšetření ve školském poradenském zařízení
3.6 Na základě doporučení školského poradenského pracoviště zpracování individuálního vzdělávacího plánu a jeho realizace
3.7 Poskytování podpůrných opatření dle vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
3.8 Spolupráce s orgánem sociálně právní ochrany dětí
4. Závěrečné ustanovení.
4.1 Kompetence pracovníků školy jsou uvedeny v Programu poradenských služeb školy
4.2 Strategie předcházení školní neúspěšnosti je součástí preventivního programu školy
V …Semilech………… Dne…30. ledna 2017…..
Mgr. Jiří Jiránek (v.r.)
ředitel školy e